Handelsbetingelser webshop

Handelsbetingelser og privatlivspolitik for sadelmagerjanguldborg.dk

c/o Lundegaard I/S
Everdrupvej 27
4733 Tappernøje
TLF: 21425000
CVR: 25613317

Betaling

Sadelmager Jan Guldborg, c/o Lundegaard I/S modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller andet er aftalt. Ved bestillingsvarer vil vi kontakte dig, og indhente et samtykke til at betalingen sker med dette samme.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder (typisk efter 30 dage). 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms. Hjemmesiden bruger følgende valuta til prissætning: Denmark – Kroner (DKK)

Sadelmager Jan Guldborg,  c/o Lundegaard I/S benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder dine data er sikre hos os og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Sadelmager Jan Guldborg c/o Lundegaard I/S’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering og forsendelser

Vi leverer kun varer i Danmark. Fra du bestiller din vare på www.sadelmagerjanguldborg.dk er leveringstiden for din ordre er typisk 2-10 hverdage alt afhængig af produkt, lagerstatus og forsyningssituation.

Du kan læse om den forventede leveringstid for en vare i selve produktbeskrivelsen. Vi benytter Post Nord og GLS som fragtselskaber. Vi prioriterer miljøvenlig pakke-emballage og leverer både til pakkeshop og direkte hjem til dig eller din arbejdsplads.

Forsendelser med en samlet ordreværdi op til 1199 kr koster fra 39 kr. til 125 kr. inkl. moms afhængig af den valgte forsendelsestype og den samlede vægt for ordren. Alle forsendelser med en samlet ordreværdi over 1199 kr. inkl. moms leveres gratis til Post Nord pakkeshop, men du kan også tilvælge anden leveringstype mod betaling.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

Prisfejl 

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Fortrydelsesret

Der gives 30 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden til forbrugere.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til os eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, men du kan købe en returlabel her. Du skal være opmærksom på, at det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.  Husk også at vedlægge returseddel når du sender varen retur. Du kan downloade en returseddel her.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: geværhylstre.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 150 kr.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage idet vi refunderer den forholdsmæssige del af fragtomkostningerne (baseret på pakkens forholdsmæssige portoandel).

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg (det vil fremgå i produktbeskrivelsen).

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Sadelmager Jan Guldborg, c/o Lundegaard I/S at vurdere varens stand.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Sadelmager Jan Guldborg
c/o Lundegaard I/S
Everdrupvej 27
4733 Tappernøje
TLF: 21425000

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Benyt venligst IKKE DAO da de efterlader pakker udendørs uden opsyn, og uden samtykke /fuldmagt fra os, hvilket betyder at pakken stadig vil være dit ansvar i tilfælde af, at vi ikke er på adressen til at kvittere for modtagelsen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere de(n) købte vare(r) personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamationsret i erhvervskøb

Vi yder 6 måneders reklamationsret, hvis du er B2B kunde. Vi forbeholder os ret til at reparere på varen, hvis der er tale om en reklamationsberettiget mangel. Du afholder selv udgifterne for transport, hvis varen ikke er mangelfuld.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet – aller bedst er det, hvis du vil kontakte os på mail eller telefon før du returnerer en reklamationsvare, så vi sammen kan afgøre, hvad der nu skal ske.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger eller kan sende en returlabel til forsendelse efter aftale.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så du kan dokumentere dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Sadelmager Jan Guldborg
c/o Lundegaard I/S
Everdrupvej 27
4733 Tappernøje
TLF: 21425000

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Benyt venligst IKKE DAO da de efterlader pakker udendørs uden opsyn og uden samtykke /fuldmagt fra os, hvilket betyder at pakken stadig vil være dit ansvar i tilfælde af, at vi ikke er på adressen til at kvittere for modtagelsen.

Kunde- & Privatlivspolitik

For at du kan indgå aftale med Sadelmager Jan Guldborg c/o Lundegaard I/S, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig og fremsende bekræftelse og faktura elektronisk.

Hvis du har tilmeldt dig vores kundeklub og nyhedsmail, modtager du en bekræftelse pr. mail på, at vi fremover vil sende dig en mail når vi har nyt at fortælle. Dit medlemskab og samtykke ved accept af tilmelding bliver desuden brugt til markedsføringen af de varer og ydelser, som du kan købe hos os - også via tredjepartsplatforme som Meta, Youtube og Google.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage via en link i bunden af hver nyhedsmail eller ved at sende en mail med ønsket om tilbagetrækning af samtykket til kontor@sadelmagerjanguldborg.dk 

Personoplysningerne registreres hos Sadelmager Jan Guldborg c/o Lundegaard I/S og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Ejerne og de ansatte i Sadelmager Jan Guldborg c/o Lundegaard I/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i sadelmagerjanguldborg.dk er: Sadelmager Jan Guldborg c/o Lundegaard I/S.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail.

Cookies
På www.sadelmagerjanguldborg.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Desuden benytter vi cookies til markedsføringsformål. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se eksempelvis vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på www.sadelmagerjanguldborg.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Sadelmager Jan Guldborg c/o Lundegaard I/S’s hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Ved klage skal vores email adresse angives: kontor@sadelmagerjanguldborg.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.

Download handelsbetingelserne

Download standardfortrydelsesformular /returseddel

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.07.2023